Terug uit Indonesië

Afgelopen mei en juni was ik voor mijn boek in Indonesië. Ik had daar onder andere een ontmoeting met historici van het Indonesische leger. Van hen kreeg ik toestemming om onderzoek te verrichten naar Raymond Westerling. Dit leverde een schat aan nieuw onderzoeksmateriaal op, dat ik in mijn boek verwerken zal verwerken. Blijf Raymond Westerling Online volgen voor de laatste ontwikkelingen.

Published in: on juli 12, 2011 at 2:40 pm  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://westerling.wordpress.com/2011/07/12/450/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 reactiesPlaats een reactie

  1. Jammer, moet ik nog langer wachten…
    ik kijk er naar uit!

  2. Meneer Willems,
    In zijn boek Postwar Counterinsurgency and the SAS, 1945-1952′ schrijft Tim Jones over de invloed van Westerling’s optreden voor Engelse COIN plannen in Palestina, 1946 ; “His [brutal] method of turning captives..obscured his more progressive ideas and led to ‘differences of opinion with his Biritish superiors’!” Onderschrijft u deze ogenschijnlijk erg genuanceerde mening over Westerling? ik stel uw reactie zeer op prijs.
    Mvg,

    Roel van der Velde
    Aberystwyth University
    rmv1@aber.ac.uk

  3. Augustus 2012… Wat een moment om de biografie te lanceren.
    Ik hoop dat hij klaar is en dat u zich niet laat weerhouden door de plotselinge aandacht in de media voor de Turk.

  4. Augustus 2012 is het niet geworden …
    Ik ben nog steeds benieuwd wanneer en of de biografie nog komt?

  5. Frrederik Willems is een goudeerlijke kerel en die biografie komt er alleen zullen sommige mensen cq fam leden van mensen die nu zo eerlijk en betrouwbaar te boek staan hier niet blij mee zijn.
    maar frederik schrijft de WAARHEID heeft zich aan beide kanten laten informeren integenstelling tot menig geschiedschrijfer.(die hier ok nog eens dik voor betaald is )
    En ik heb het volste vertrouwen in hem dit gaat goed komen en zit er met smart op te wachten .
    H.W.Koekkoek Hoogezand

  6. No matter what brutality; deze Westerling verdient een vette bioskoop film. Niet eens zozeer omhemzelf, maar vanwege alle hypocrisie, wanorde, doublecrossing overheden, onrecht, en “shit” die er om en over hem heen is gevallen.
    Ik hoop dat je boek en onderzoek ook daar voor een houvast kan geven.(script schrijven is anders dan droog historisch schrijven..).
    Enfin, ik hoop ook dat je de indo “bronnen” op juiste “korrelzout” weet te waarderen, want ik weet hoe ze daar graag overdrijven, liegen , en verdraaien, en de goedgelovige westerse gast/tourist alles op de mouw kunnen spelden.
    I know.
    Houd je objectiviteit oprecht!


Geef een reactie

